tisdag 27 september 2011

En plan B

För en vecka sedan fick jag halskänningar och på den den rossliga vägen har det sedan varit. Långdraget verkar det dessutom bli. Jag som varit förkylningsfri i nästan ett och ett halvt år och så, "lagom" till Holaveden ultra slår det till ... 

Det är ju endast några få skälvande dagar kvar nu till loppet, det är lika gott att kapitulera för det onda som tagit min kropp i besittning och avanmäla sig.

I månader har jag har sett fram emot detta nya trailäventyr i småländskt landskap så detta utfall känns snöpligt och trist. Vad ska vi då pigga upp oss med, två traillöpare? Tja, det finns fler lopp, helgen därpå går Sörmland Ultramara, SUM. 
Om jag inte kan köra Holaveden öppnar det upp för möjligheten att springa SUM (en vecka mellan loppen kändes något tajt för att köra båda). SUM är välkända marker med en bana som bjuder på roliga, hjärnstimulerande underlag samt fina utsikter och vyer över sjöar.

Med 10 dagar kvar till SUM hyser jag förhoppningen att P och jag ska hinna få till något humörboostande skogspass efter sånär en hel vecka utan träning. Det var förresten P som kläckte idén med en "plan B", att köra SUM.  

2 kommentarer:

  1. förkylningar är trist! men SUM blir säkert bra.. kanske kommer ut och hejar. :-)

    SvaraRadera
  2. Förkylningen börjar äntligen tappa greppet, så kanske det blir en start i SUM ändå! Jag behöver då all pepp jag kan få ;)

    SvaraRadera